Tork vergroot transparantie wat betreft eigen duurzaamheid met nieuw initiatief

Tork vergroot transparantie wat betreft eigen duurzaamheid met nieuw initiatief

Tork heeft een nieuw initiatief aangekondigd om de transparantie aangaande duurzaamheid voor bedrijven in Europa te verbeteren. Het programma heet Tork Focus4 Sustainability en biedt een uitgebreide samenvatting van de belangrijkste duurzaamheidsvoordelen van geselecteerde Tork-systemen.

Het doel van Tork Focus4 Sustainability is informatie te verstrekken over de duurzaamheid van Tork producten en diensten. Hiermee wil Tork haar transparantie bevorderen en klanten helpen weloverwogen keuzes te maken voor hun bedrijf om zo hun eigen duurzaamheidsdoelen te ondersteunen.

Ecologische voetafdruk verkleinen

Tork richt zich wat betreft duurzaamheid op vier aandachtsgebieden: materialen en verpakkingen, gebruik en afval, koolstof en hygiëne voor iedereen. Deze vier gebieden van Tork zijn gebaseerd op een levenscyclusbenadering, de belangrijkste duurzaamheid behoeften van klanten en de prioriteiten van de Europese Green Deal. "Het verkleinen van de ecologische voetafdruk en het verbeteren van duurzaamheid is noodzakelijk, ook voor bedrijven", aldus Mayke Groenendaal, customer marketing activation manager Benelux bij Tork. "Maar het ontcijferen van duurzaamheidsclaims kan lastig zijn. Bij Essity blijven we werken aan het bieden van meer transparante en begrijpelijke informatie aan onze Tork klanten. Zo kunnen zij onze producten vergelijken en kiezen welke passen bij hun duurzaamheidsambities en bedrijfsbehoeften."

Hulpmiddelen Tork Focus4 Sustainability

De materialen van Tork Focus4 Sustainability bevatten hulpmiddelen die:

  • een overzicht bieden van vergelijkbare duurzaamheidsvoordelen voor elk van de vier aandachtsgebieden van Tork;
  • een Europees gemiddelde van de koolstofuitstoot tijdens gebruik delen voor servetten, toiletpapier en papieren handdoekjes;
  • een productinformatietool aanbieden die het eenvoudiger maakt om aanbestedingen in te vullen;
  • gratis toegang geven tot interactieve trainingsmodules voor meer kennis over duurzaamheid.

Lees meer:

Twentse bedrijven en Asito bundelen krachten voor duurzame bedrijfskleding

Twentse bedrijven en Asito bundelen krachten voor duurzame...

In 2030 wil Asito volledig circulair werken. Daarom zijn ze bezig met het zetten van de nodige stappen om de schoonmaakdienstverlening steeds een stukje duurzamer te maken. Ook de bedrijfskleding is daar onderdeel van. Daarom sloegen ze de handen ineen met Twentse ondernemers.

Bedrijven helpen consument met vinden inleverpunten statiegeld

Bedrijven helpen consument met vinden inleverpunten statiegeld

Het bedrijfsleven maakt het voor consumenten makkelijker om inleverpunten voor statiegeldflesjes en -blikjes bij hen in de buurt te vinden. Daarvoor is op de website van Statiegeld Nederland een locatiewijzer opgetuigd. Dat is een kaartje waarop je snel kunt zien waar je moet zijn. Met de stap voorkomen producenten en importeurs van bijvoorbeeld frisdranken dat ze miljoenen euro's aan dwangsommen moeten betalen.

Paardekooper introduceert slim plastic recyclingsproces Recylution

Paardekooper introduceert slim plastic recyclingsproces Recylution

Het inzamelen van plastic afval voelt voor bedrijven soms als een verplichting en brengt bovendien vaak kosten met zich mee. Paardekooper laat zien dat dit ook anders kan met Recylution, een slim recyclingproces voor plastic.

Inspectie Leefomgeving en Transport wil statiegeld fors verhogen

Inspectie Leefomgeving en Transport wil statiegeld fors verhogen

Fabrikanten van dranken moeten volgend jaar 50 eurocent aan statiegeld gaan heffen om zo meer consumenten te verleiden hun lege flessen in te leveren. Het bedrijfsleven hangt dwangsommen van in totaal meer dan 250 miljoen euro boven het hoofd als ze de eisen niet nakomen, dreigt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in een vertrouwelijke brief aan de organisatie die de inzameling en recycling regelt.