Op basis van data wordt - per sector - het juiste productassortiment getoond bij het bezoeken van de site. Mocht dit niet helemaal aansluiten, dan kan de gebruiker eenvoudig wisselen door links bovenaan de website de juiste sector te kiezen. Daarnaast hebben de blogs en het kenniscentrum een prominentere plek gekregen op de nieuwe site.
Eerst de voorkant, dan de achtekant
Maikel Smit, IT-Manager bij Carel Lurvink: “De eerste veranderingen zijn vooral gericht op de voorkant van de webshop. Dus dat wat de klant ziet als hij onze site bezoekt. De komende periode worden er aan de achterkant veel wijzigingen doorgevoerd, zoals snellere laadtijden en betere zoek- en filtermogelijkheden. Allemaal wensen die uit het klantonderzoek, dat we vorig jaar hebben uitgevoerd, naar voren zijn gekomen.”
“De volgende stap staat gepland voor dit najaar”, aldus Joris Krabbenborg, Marketing en E-Commerce Manager bij Carel Lurvink. “Ons online bestelportal Mijn Carel Lurvink wordt compleet vernieuwd en gepersonaliseerd. Klanten kunnen hier op dit moment hun bestellingen plaatsen, budgetten instellen en facturen en rapportages downloaden. De komende maanden worden hier veel opties aan toegevoegd." Zo noemt Krabbenborg de mogelijkheid om producten te retourneren en de status daarvan in te zien, of om belangrijke documenten te downloaden.