Blankers Schoon over titel Aantrekkelijkste werkgever Limburg: "Een geweldige eer"

Blankers Schoon over titel Aantrekkelijkste werkgever Limburg: "Een geweldige eer"

Tijdens de finale in de verkiezing van de Aantrekkelijkste Werkgever van Limburg  is Blankers Schoon uitgeroepen tot de aantrekkelijkste werkgever van Midden-Limburg in de categorie Groot Bedrijf. "Het mooie aan het winnen van deze titel is niet alleen de erkenning en de geweldige eer an sich, maar het feit dat onze mensen trots zijn om voor onze organisatie te werken."

Het is niet de eerste keer dat Blankers de titel mag dragen. In 2022 trok Blankers Schoon hem ook al naar zich toe. De winst dit jaar is dan ook een mooie bevestiging en stimulans voor de ingeslagen weg om een aantrekkelijk en inclusief werkgever te zijn. Die zich niet alleen als familiebedrijf in de markt, maar ook op de arbeidsmarkt wil onderscheiden. Daarbij staan eerlijke kansen voor iedereen die wil en oog voor duurzame inzetbaarheid in een branche die ook te kampen heeft met vergrijzing hoog in het vaandel. De prijs is enerzijds dan ook een mooie erkenning voor de 400 medewerkers die dagelijks zorgen voor een schone werk- en/of leefomgeving bij de opdrachtgevers van de organisatie. Maar anderzijds is de winst ook een boost voor het imago van de gehele schoonmaakbranche, die laat zien dat het absoluut een aantrekkelijke branche is.

Blankers Facility Family 

De vier Blankers’ bedrijven - Blankers Schoon, Blankers Specialistisch, Blankers Facilitair en Blankers Product & Advies - gingen met ingang van dit jaar gezamenlijk verder onder de vlag van de Blankers Facility Family. "Het mooie aan het winnen van deze titel is niet alleen de erkenning en de geweldige eer aan zich, maar het feit dat onze mensen trots zijn om voor onze organisatie te werken. Schoonmaak is misschien in de basis niet meteen de meest sexy business, maar wel essentieel voor een optimaal werk- en/of leefklimaat. Waar ik het meest trots op ben? Dat we deze prijs, in een sterk deelnemersveld boordevol vele andere prachtige bedrijven, echt samen hebben behaald en er dus ook samen van mogen genieten!" Aldus de verheugde ondernemer Ruud Danklof. 

Aantrekkelijkste Werkgever van Limburg 

De verkiezing is een initiatief van Meet the Youngsters dat als doel heeft: het (ver)binden van jongeren aan het bedrijfsleven en het optimaal benutten en inzetten van hun talenten. De verkiezing werd dit jaar voor de negende keer georganiseerd en kon rekenen op deelname van maar liefst 225 bedrijven die bij elkaar ruim 8000 unieke stemmen hebben gehaald. De finale vond plaats op het Limburgse Gouvernement midden in het hart van de Euregio. 

Lees meer:

Ian Smeijers (Stichting Nelis): "Met lastige jongens moet je niet gaan tafeltennissen"

Ian Smeijers (Stichting Nelis): "Met lastige jongens moet je niet...

De Volkskrant publiceerde afgelopen week een interview met Ian Smeyers, die, "geboren als white trash", als zeventienjarige jongen zijn eigen glazenwasbedrijf begon. In het begin met het doel lekker geld te verdienen, maar ondertussen vanuit het gedachtengoed van sociaal ondernemerschap. Hij biedt nu met zijn Stichting Nelis leerwerktrajecten aan aan jongeren die zich aan de rand van de maatschappij bevinden. Inmiddels heeft hij ruim 500 mensen aan werk geholpen.

Sodexo tekent convenant met Landelijk Werkgeversservicepunt van UWV

Sodexo tekent convenant met Landelijk Werkgeversservicepunt van UWV

Sodexo tekende op 21 oktober 2024 een convenant met het Landelijk Werkgeversservicepunt (WSP) van UWV. Daarmee verstevigen en bestendigen zij de de samenwerking die al ruim twee jaar bestaat. Om zo samen nog meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan helpen. Ook het Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten (LWSPG) sluit nu aan bij dit convenant.

Vlnr.: Cindy Broersen (Breedweer), Jack Stuifbergen (Breedweer), Henk van Eijk (Breedweer) en Ann Kusters (FNO).

Breedweer en Impact door Groei gaan samen maatschappelijke impact...

Breedweer Facilitaire Diensten en Impact door Groei, een programma van FNO, slaan de handen ineen om het financiële systeem en de inkoopprocessen te veranderen. "We hebben een transitiebudget tot onze beschikking om reguliere bedrijven in onze sector over te nemen en impactvoller te maken," zegt Jack Stuifbergen, directeur van Breedweer.

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen

B2-Cleaning heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing blijkt dat B2-Cleaning op kwalitatieve wijze een bovengemiddelde bijdrage levert aan sociaal ondernemen.