Vakantiekrachten schoonmaak vertellen: "schoonmaak leuk en flexibel"

Vakantiekrachten schoonmaak vertellen: "schoonmaak leuk en flexibel"

Schoonmaken is deze zomer een populair vakantiebaantje onder jongeren. Hoe ervaren zij het om een paar weken aan de slag te gaan in het schoonmaakvak? Dtv nieuws interviewde vakantiekrachten Lieke Kaspers en Maartje van Veen.

De twee jongeren gingen afgelopen zomer een aantal weken aan de slag als schoonmaker voor Vebego Cleaning Services. Zoals Van Veen zegt: "Het is leuk werk en de flexibele uren vind ik top. Ik heb nog heel de middag om iets met vrienden te gaan doen."

Fantastisch

Ilse Vanhijfe van Schoonmakend Nederland vertelt dat er deze zomer maar liefst 6000 jongeren schoonmaken als vakantiewerk. Omdat het leuk werk is, maar ook om een andere zonnige reden. Omdat we veel meer betalen dan bijvoorbeeld een vakantiebaan in de supermarkt of in de horeca. "Wij vinden het natuurlijk fantastisch dat steeds meer jongeren kiezen voor een vakantiebaan als schoonmaker. Want deze enthousiaste vakantiekrachten zorgen ervoor dat, ook tijdens de zomer, de kwaliteit bij onze klanten hoog blijft."

Gaten opvullen

Doordat jongeren in de zomer hun weg naar de schoonmaak vinden, kunnen schoonmaakmedewerkers die op die plekken het hele jaar werken ook genieten van hun vakantie. De vakantiekrachten vullen de gaten op, zodat de kwaliteit voor de klant hoog blijft.

Lees meer:

Kinderen van schoonmaakcollega's CSU te horen op Qmusic 

Kinderen van schoonmaakcollega's CSU te horen op Qmusic

Al voor de twaalfde keer is CSU trotse sponsor van het populaire radiospel Het Geluid op radiozender Qmusic. Ook dit jaar ontwikkelden ze daarom een nieuwe radiocampagne. Waar vorig jaar nog de schoonmaakcollega's zelf de groetjes deden in de commercials, spelen dit jaar hun kinderen de hoofdrol.

Edgar van Engelen. Foto: Henk Snaterse.

Blog Edgar van Engelen (Qualis Insight): Schoonmaakbeleving is persoonlijk

Schoonmaakbeleving is persoonlijk. Wat de een schoon vindt is voor een ander vuil. Als een gebouw nieuw en goed onderhouden is, voelt het schoon ten opzicht van een gebouw dat oud is en slijtage vertoont. Maar schoonmaaktechnisch kan het juist andersom zijn. Een positief gevoel voor schoonmaak is afhankelijk van verschillende factoren en wij hebben invloed op deze factoren.

Foto: EW

Schoonmaakteams The Market Hotel en Topaz Revitel winnen EW Service Awards

Elk jaar reikt EW Facility Services de EW Service Awards uit aan haar best presterende schoonmaakteams. Dit jaar zijn het schoonmaakteam bij The Market Hotel in Groningen en het schoonmaakteam van revalidatiecentrum Topaz Revitel in Leiden de gelukkigen die de prijs mochten ontvangen. Van de ruim 500 teams in Nederland hebben zij in het afgelopen jaar een prestatie geleverd waardoor zij de terechte winnaars van de award zijn.

Blog Paul Harleman: Ik wil gezien worden

Blog Paul Harleman: Ik wil gezien worden

Je ziet mij niet, maar ik was er wel. En dat kun je ook zien. De plek waar je gisteren gewerkt hebt, gesport hebt, een boek uitzocht, onderzocht bent door een arts; al die plekken heb ik voor je schoongemaakt. Dat is fijn, toch?!