Hago Airport Services (HAS) gaat in deze periode intensief samenwerken met Schiphol om de schoonmaak van de terminals en de beleving van de passagiers te verbeteren. De kwaliteit van werk voor de medewerkers staat daarbij voorop. Dit sluit naadloos aan op de visie van Vebego Cleaning Services. “Onze mensen bepalen de kwaliteit en dat kunnen ze alleen als ze goed in hun vel zitten. Daarom investeren we continu in onze schoonmakers en werken we graag samen met partners die deze ambitie delen. We zijn dan ook supertrots op dit bijzondere partnership,” zegt Rob Westerlaken, Directeur Vebego Airport Services.
Zachte landing
“We zijn ook heel dankbaar voor de inzet van onze collega’s,” geeft Westerlaken aan. “Het nieuwe contract betekent voor veel van hen dat er veranderingen komen: ze gaan op een ander deel van de luchthaven werken of krijgen een nieuwe werkgever. Dat heeft grote impact op mensen. Schiphol onderschrijft het belang van aandacht voor medewerkers in de transitie naar de nieuwe situatie. Met elkaar zorgen we dat ze een zachte landing hebben volgend jaar.”
Intensief samenwerken
De intensieve samenwerking betekent ook dat HAS en Schiphol gegevens met elkaar gaan delen. Denk aan data over verwachte passagiersstromen en werkroosters. Als je die goed op elkaar afstemt, zorg je voor de beste passagierservaring en een gezonde werkdruk en planning voor de schoonmakers. HAS is straks verantwoordelijk voor onder andere Schiphol Plaza, vertrekhal 3 en 4 en een groot deel achter de security.