MTS Euro Products neemt A.C. de Jong en Zoon over

MTS Euro Products neemt A.C. de Jong en Zoon over

De aandeelhouders van A.C. de Jong en Zoon en MTS Euro Products hebben overeenstemming bereikt over de koop door MTS Euro Products van alle aandelen van A.C. de Jong en Zoon. Met directe ingang neemt Gerrit Malipaard, CEO van MTS, het stokje over van Robert de Jong. Volg Service Management op LinkedIn:

Het vak geleerd

Gerrit Malipaard is verheugd dat hij nu eigenaar is van de onderneming waar hij 34 jaar geleden als werknemer is begonnen: “Bij A.C. de Jong en Zoon heb ik het vak geleerd van Eduard de Jong, de vader van de vertrekkend aandeelhouder en bestuurder Robert de Jong. Ik ben hen dankbaar voor de wijze waarop wij in de voorliggende jaren als concullega hebben gewerkt. De bedoeling is dat A.C. de Jong en Zoon de eigen identiteit behoudt. Waar mogelijk zullen wij elkaar versterken.”

Van traditioneel familiebedrijf naar grote speler

A.C. de Jong en Zoon begon in 1961 met het ophalen en doorverkopen van poetsdoeken vervaardigd uit gedragen kleding. Sindsdien heeft de DJ Group zich omgevormd van een traditioneel familiebedrijf naar één van de belangrijkste spelers op de markt van industriële reinigingsproducten en hygiëne producten. Vanuit de hoofdvestiging in Rotterdam, een verkoopkantoor in Duitsland en diverse productie units, distribueert de DJ Group haar producten naar meer dan 40 landen wereldwijd. Met 19 FTE realiseerde A.C. de Jong en Zoon een omzet van € 10 miljoen.

MTS Euro Products realiseert omzet van 70 miljoen

MTS Euro Products  levert sinds 1991 een breed assortiment aan hygiëneproducten, zoals toilet- en handdoekpapier, dispensers, nonwovens, absorptiematerialen en poetslappen. Vanuit het logistieke centrum in Maassluis distribueert de leverancier haar producten naar klanten in Nederland en naar meer dan 40 landen wereldwijd. Met 70 FTE realiseerde het bedrijf in 2019 een omzet van € 70 miljoen.

Partner of Choice 2022: Met welke groothandels doen schoonmaakbedrijven het liefst zaken?

Partner of Choice 2022: Met welke groothandels doen...

Van reinigingsmiddelen en schoonmaakdoekjes tot aan werkkarren of schrobzuigmachines: groothandels zijn voor veel schoonmaakbedrijven een one-stop-shop. Naast een breed assortiment, bieden de groothandels tegenwoordig vaak op meer terreinen toegevoegde waarde. Denk aan advies, trainingen of bestelsystemen. Maar welke groothandel is favoriet onder de schoonmaakbedrijven?

Carel Lurvink vernieuwt webshop

Carel Lurvink vernieuwt webshop

Schoonmaakgroothandel Carel Lurvink is afgelopen week begonnen met de migratie van de webshop naar een nieuw platform. Daar komt meer focus op specialisatie in de verschillende sectoren waar het Enschede familiebedrijf actief is.

Partner of Choice: Met welke groothandels doen schoonmaakbedrijven het liefst zaken?

Partner of Choice: Met welke groothandels doen schoonmaakbedrijven...

Van reinigingsmiddelen en schoonmaakdoekjes tot aan werkkarren of schrobzuigmachines: groothandels zijn voor veel schoonmaakbedrijven een *one-stop-shop*. Naast een breed assortiment, bieden de groothandels tegenwoordig vaak op meer terreinen toegevoegde waarde. Denk aan advies, trainingen of bestelsystemen. Maar welke groothandel is favoriet onder de schoonmaakbedrijven?

Schoonmaakgroothandel Carel Lurvink zet in op gerecyclede flessen

Schoonmaakgroothandel Carel Lurvink zet in op gerecyclede flessen

Schoonmaakgroothandel Carel Lurvink verpakt, waar mogelijk, zijn CaluClean reinigingsmiddelen in 100 procent gerecyclede flessen. Dit is de volgende stap voor de Enschedese hofleverancier in het verduurzamen van de productverpakkingen. Vorig jaar wist Carel Lurvink al een besparing van 38 procent op karton te realiseren dankzij nieuwe verpakkingen voor CaluGloves disposable handschoenen.