Service Management nummer 5 verschenen (thema: Hygiëne)

Service Management nummer 5 verschenen (thema: Hygiëne)

Er is weer een nieuwe editie van schoonmaakvakblad Service Management verschenen! Het vijfde nummer van dit jaar staat in het teken van hygiëne, inclusief sanitair en ziekenhuisschoonmaak. Je leest deze digitale uitgave nu via de website.

Wat valt er allemaal te lezen in deze vijfde editie van Service Management van 2022? Onder meer een interview met Saakje Krikke (Ziekenhuis Nij Smellinghe) en Jeroen Mulder (Groene Hart Ziekenhuis) over waarom zij de schoonmaak hebben inbesteed. Ze gaan in op de voor- en nadelen van inbesteden uitbesteden.

Nationaal Toiletonderzoek

Maar deze editie staat toch wel een beetje in het teken van het Nationaal Onderzoek 2022! De resultaten zijn bekend: hoeveel procent van de Nederlandse openbare toiletten is daadwerkelijk schoon? En in welke sector vindt je die schone toiletten het meest?

Ook spraken we met de winnaar van het onderzoek en praatte Bob Hofkamp (CWS) ons bij over de trends in de toiletwereld van dit moment.

En verder...

Maar daar houdt het natuurlijk niet bij op. In deze editie van ons schoonmaakvakblad valt nog veel meer te lezen. Onder meer:

  • Een openhartig interview met de nieuwe voorzitter van de Code Schoonmaak Bert van Boggelen.
  • Een pleidooi voor mkb'ers om ook mee te dingen in Europese aanbestedingen.
  • Een uitgebreid gesprek met Ron Steenkuijl en Hiske van der Hoek-Zandvliet van de Nederlandse Schuldhulproute en Daniel de Kievid van Budgetcoach Groep over hoe je medewerkers met schulden helpt.
  • Het verslag van het VSR-Zomerevent, waar duurzaamheid in de spotlight stond.
  • Onze vaste rubriek 'De Baas'
  • En nog veel meer!

Service Management automatisch in je brievenbus

Schoonmaakvakblad Service Management verschijnt in totaal acht keer per jaar. Vier keer in print en vier keer digitaal. Ben je nog geen abonnee? Vraag dan een gratis proefnummer aan of sluit direct een abonnement af en profiteer van een leuke introductiekorting!

Lees nu het magazine >>




Geberit pakt slecht schoolsanitair aan

Geberit pakt slecht schoolsanitair aan

Afgelopen 19 december was het Wereldtoiletdag. Een mooi haakje voor Geberit om weer eens de staat van sanitaire voorzieningen aan te slingeren, met name op scholen. Die staat is op bijvoorbeeld Belgische scholen erbarmelijk volgens de producent voor sanitaire producten. En dat heeft impact, zowel op het vlak van schoolresultaten, als op het vlak van sociaal en fysiek welzijn.

Hoe moeten we schoonmaken in een pandemie? "Onjuist schoonmaken kan besmettings- en infectiegevaar vergroten"

Hoe moeten we schoonmaken in een pandemie? "Onjuist schoonmaken kan...

Het staat ons nog vers in het geheugen: de coronapandemie. Voor de schoonmaakbranche betekende het ineens meer zichtbaarheid en waardering en dat is niet verrassend. Want goede schoonmaak is essentieel voor een gezonde en veilige woon- en werkomgeving. Dat blijkt nu ook uit grootschalig internationaal onderzoek, uitgevoerd door Erasmus+, waarbij vanuit Nederland SVS Opleidingen is aangesloten. Onlangs kwamen geïnteresseerden bij elkaar om zich te laten bijpraten over veilig en effectief schoonmaken in pandemische situaties.

Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Een schone werkomgeving draagt bij aan de tevredenheid van medewerkers. Een frisse en nette werkplek is aangenaam voor iedereen, maar het kan een uitdaging zijn om deze altijd vlekkeloos te houden, vooral met beperkte tijd of middelen. Tork, onderdeel van Essity, biedt duurzame en efficiënte oplossingen om het schoonmaakproces te vereenvoudigen.

Meer ziekmeldingen, vooral door griepachtige klachten

Meer ziekmeldingen, vooral door griepachtige klachten

Het aantal ziekmeldingen is bij het begin van de herfst in september fors gestegen, met name door meer griepachtige klachten. Volgens arbodiensten ArboNed en HumanCapitalCare steeg het aantal ziekmeldingen vorige maand met 67 procent in vergelijking met augustus. Vooral de zorg en het onderwijs zijn uitschieters, aldus de arbodiensten.