Schiphol blijft samenwerken met Asito voor onderhoudswerkzaamheden

Schiphol blijft samenwerken met Asito voor onderhoudswerkzaamheden

Schoonmaakbedrijf Asito blijft de komende acht jaar actief op Schiphol. De luchthaven heeft een nieuw contract met de dienstverlener afgesloten voor het onderhoud van inrichtingselementen, zoals banken, afvalbakken en balies. Dit betekent dat Asito een rol blijft spelen in het beheer van de luchthavenomgeving, ondanks het verlies van het schoonmaakcontract.

Asito voerde ook de afgelopen jaren al onderhoudswerkzaamheden uit op de luchthaven. Het nieuwe contract heeft een looptijd van 8 jaar.

Nieuwe schoonmaakcontracten vanaf april 2025

Het schoonmaakbedrijf was de afgelopen jaren ook verantwoordelijk voor een deel van de schoonmaakwerkzaamheden op Schiphol. Dit deed het bedrijf samen met Hago Airport Services, ISS Facility Services en Raggers.

Binnenkort verandert deze verdeling. Na een nieuwe aanbestedingsronde heeft Schiphol de schoonmaak van de terminals en bagagekelders gegund aan drie partijen: Gom, Hago Airport Services (Vebego) en Victoria. Deze nieuwe contracten gaan in op 1 april 2025.

Hoewel Asito niet langer betrokken is bij de reguliere schoonmaak, blijft het bedrijf met het onderhoud van inrichtingselementen dus werkzaam op de luchthaven.