Aanvulling marktonderzoek 2019

Aanvulling marktonderzoek 2019

In het marktonderzoek van Service Management over 2019 is onverhoopt een foutje geslopen. De medewerkersaantallen van een aantal schoonmaakbedrijven zijn in de tabel helaas versprongen, waardoor de weergegeven aantallen in de lijst niet overeenkomen met het daadwerkelijke aantal. Het betreft Schoonster, D&B Cleaning en Toekomst Schoonmaakbedrijven. Onze excuses.Volg Service Management op LinkedIn:

Werknemers Schoonster

In het omzetoverzicht staat dat Schoonster 403 medewerkers zou hebben in 2019 en 443 medewerkers in 2018. Dat klopt niet. Schoonster, een samenwerkingsverband van 20 vooral regionaal opererende schoonmaakbedrijven, had in 2019 3.774 medewerkers. In 2018 waren dat er 4.048.

Werknemers D&B Cleaning

Ook de genoemde medewerkersaantallen van D&B Cleaning kloppen niet. In het marktoverzicht staat dat zij in 2019 zes medewerkers zouden hebben, en in 2018 vijf. Echter, D&B Cleaning telde in 2019 78 medewerkers en in 2018 74. Dat is goed voor respectievelijk 59 FTE en 56 FTE.

Werknemers Toekomst Schoonmaakbedrijven

Bij Toekomst Schoonmaakbedrijven staat dat zij 31 medewerkers in 2019 zouden hebben en 26 in 2018. In werkelijkheid had het schoonmaakbedrijf 403 medewerkers in 2019 en 443 in 2018. Dat is goed voor respectievelijk 158 FTE en 165 FTE.

Download gratis het volledige marktonderzoek, inclusief omzetoverzicht (aangepaste versie!)

Nog een foutje gespot? Laat het ons weten! Mail naar ronaldbruins@vakmedianet.nl

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Mazurel, DGA van Romaro Schoonmaakgroep, zijn visie.

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en kinderdagverblijven"

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Stanly Deekman, directeur van SDCS Vloeronderhoud & Specialistische reiniging, zijn visie.

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar kleinere spelers op de markt"

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Jan-Jaap Vos, eigenaar van Vos vloerenonderhoud & schoonmaakdiensten, zijn visie.

Visie CSS: "We doen zoveel mogelijk digitaal, maar schoonmaak blijft mensenwerk"

Visie CSS: "We doen zoveel mogelijk digitaal, maar schoonmaak blijft...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Coppejans, eigenaar van CSS Schoonmaakdiensten BV, zijn visie.