OPROEP: Doe mee aan het Service Management marktonderzoek

OPROEP: Doe mee aan het Service Management marktonderzoek

Elk jaar publiceren we in Service Management het exclusieve marktonderzoek. Daarin blikken we samen met schoonmaakbedrijven terug op het afgelopen jaar én kijken we vooruit: wat zijn de verwachtingen? Belangrijk onderdeel van het onderzoeksrapport is het omzetoverzicht. Dat is een soort ranglijst van de omzet en het aantal medewerkers van Nederlandse schoonmaakbedrijven. Doe jij ook mee aan het onderzoek? Volg Service Management op LinkedIn:

Kosteloos en eenvoudig meewerken aan marktonderzoek

Meedoen is kosteloos én eenvoudig. Je vult via de online vragenlijst je contactgegevens in, de aan de cao-schoonmaak gerelateerde omzet in 2018 en 2019, het aantal medewerkers (indien van toepassing) en deelt kort je verwachtingen voor 2020.

Als je de vragen invult, krijg je nadien de resultaten toegestuurd, zodat je een duidelijk inzicht hebt van jouw positie op de ranglijst. Meedoen kan tot en met dinsdag 10 maart. Daarna sluit de vragenlijst.

Marktonderzoek Service Management is veel geraadpleegde uitgave

Het marktonderzoek, bestaande uit het marktoverzicht met de bijbehorende analyse van de ontwikkelingen, maakt deze uitgave van het blad tot een veel geraadpleegde uitgave. Zowel voor en door schoonmaakbedrijven, als ook door brancheorganisaties, productleveranciers én (potentiële) opdrachtgevers.

We zien je opgave graag tegemoet en bedanken je alvast voor je medewerking. Klik hier om naar de vragenlijst te gaan. 


Ben je nog niet bekend met het marktonderzoek maar wel benieuwd?
Lees dan hier het marktonderzoek van vorig jaar. 

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Mazurel, DGA van Romaro Schoonmaakgroep, zijn visie.

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en kinderdagverblijven"

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Stanly Deekman, directeur van SDCS Vloeronderhoud & Specialistische reiniging, zijn visie.

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar kleinere spelers op de markt"

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Jan-Jaap Vos, eigenaar van Vos vloerenonderhoud & schoonmaakdiensten, zijn visie.

Visie CSS: "We doen zoveel mogelijk digitaal, maar schoonmaak blijft mensenwerk"

Visie CSS: "We doen zoveel mogelijk digitaal, maar schoonmaak blijft...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Coppejans, eigenaar van CSS Schoonmaakdiensten BV, zijn visie.