Waar staat jouw schoonmaakbedrijf in ons omzetoverzicht?

Waar staat jouw schoonmaakbedrijf in ons omzetoverzicht?

Het jaarlijkse marktonderzoek van *Service Management* is inmiddels niet meer weg te denken uit de branche. Vooral het omzetoverzicht is erg geliefd. Welke omzet wisten schoonmaakbedrijven in 2020 binnen te harken? Wie is -ondanks corona- gegroeid en wie moest inkrimpen? Benieuwd waar jouw bedrijf staat? (link: https://vakmedianet.survalyzer.eu/iqbleuvusg?l=nl text: **Doe dan mee!** target: _blank)

Ieder jaar voert Service Management het marktonderzoek uit, onder meer bekend van het geliefde omzetoverzicht.

Behaalde omzet van schoonmaakbedrijven 2020

Het marktonderzoek heeft twee doelen. Ten eerste willen we de omzet van schoonmaakbedrijven over het afgelopen jaar inzichtelijk maken. Hierin maken we ook de vergelijking naar eerdere jaren: zijn de schoonmaakbedrijven gegroeid of moesten ze genoegen nemen met minder? En wat zijn de effecten van corona?

Ten tweede zijn we benieuwd naar de verwachtingen van 2021. Verwachten schoonmaakondernemers te groeien op het gebied van omzet en personeelsbestand? Of zijn de vooruitzichten minder positief?

Jouw hulp nodig

Hiervoor hebben we jouw hulp nodig! Deel via deze vragenlijst de gegevens van jouw schoonmaakbedrijf, zodat we die kunnen meenemen in de analyse. Hoe meer bedrijven meedoen aan het onderzoek, hoe completer het overzicht.

Uiteraard gaan we zeer zorgvuldig met jouw cijfers om. De redactie van Service Management wordt bijgestaan door de Research Director van Vakmedianet en door financiële experts van Corporate Finance International (CFI).

>>KLIK HIER OM NAAR DE VRAGENLIJST TE GAAN<<

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Mazurel, DGA van Romaro Schoonmaakgroep, zijn visie.

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en kinderdagverblijven"

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Stanly Deekman, directeur van SDCS Vloeronderhoud & Specialistische reiniging, zijn visie.

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar kleinere spelers op de markt"

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Jan-Jaap Vos, eigenaar van Vos vloerenonderhoud & schoonmaakdiensten, zijn visie.

Visie CSS: "We doen zoveel mogelijk digitaal, maar schoonmaak blijft mensenwerk"

Visie CSS: "We doen zoveel mogelijk digitaal, maar schoonmaak blijft...

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Coppejans, eigenaar van CSS Schoonmaakdiensten BV, zijn visie.