CSU en Hotel Casa veranderen studentenhuisvesting in hotel

CSU en Hotel Casa veranderen studentenhuisvesting in hotel

In Amsterdam is het flexibelste hotel van Nederland gevestigd. Acht maanden per jaar huisvest Hotel Casa 359 studenten en 159 reguliere hotelgasten onder één dak. De overige vier maanden is Casa een hotel met 518 kamers. Casa en schoonmaakpartner CSU zorgen er samen voor dat deze overgang in één dag plaatsvindt. De samenwerking werd onlangs verlengd tot in ieder geval 2024.

De huisvesting van studenten is in de hoofdstad al decennialang een uitdaging. Daarom richtten vier studenten in 1957 een bijzonder hotel op dat zowel studenten als reguliere gasten verwelkomt.

Operational Manager van Casa Marco Peeters: “Nog steeds werken we met dit concept. Wij bieden studenten betaalbare huisvesting voor een periode van maximaal twee jaar, maar tussen 31 mei en 1 oktober voegen we alle kamers toe aan onze hotelcapaciteit. Een operatie waarbij CSU presteert op het maximale van haar kunnen. We hechten dan ook veel waarde aan ons partnership.”

Van studentenkamer naar hotelkamer

CSU verzorgt de dagelijkse housekeeping van de 159 permanente hotelkamers. Het CSU-team werkt met een vaste housekeeping manager en meerdere floor supervisors. De schoonmaak van de studentenkamers is gedurende het bewonersjaar een taak van de studenten zelf.

Hotelgasten verwachten uiteraard een hotelervaring.

“Om ervoor te zorgen dat de transformatie naar volledig hotel soepel verloopt, voeren we in de weken voorafgaand al controles uit op de sanitaire voorzieningen in elke kamer”, licht Peeters toe. “Benodigde werkzaamheden stemt ons facilitaire team af met de professionals van CSU, zodat we in één dag alle kamers in Casa op het gewenste niveau kunnen brengen. Spic en span dus, want hotelgasten verwachten uiteraard een hotelervaring.”

Megaklus

Robert Goudappel, Branchedirecteur Hotels & Leisure bij CSU, kijkt met een goed gevoel naar de samenwerking met Hotel Casa. “Het is een relatie die al zo lang plezierig verloopt dat we niet eens meer precies weten wanneer we die zijn gestart. Onze schoonmaakmedewerkers zijn echt onderdeel van Casa. Ze voelen zich betrokken en gewaardeerd. Door hun inzet en goede afstemming met Casa lukt het om zo’n megaklus als het omturnen van studentenhuisvesting naar een volwaardig hotel in één dag te realiseren. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren aan een hotel dat het hart op de juiste plaats heeft.”

Op de voorgrond Femke Aarts (raad van bestuur Surplus) en Peter Paul Wiegmans (algemeen directeur Hago Zorg). Achter hen in het midden staat Vivianne Zeestraten.

Hago Zorg is ook komende drie jaar schoonmaakpartner van Surplus

Hago Zorg en Surplus verlengen graag hun succesvolle samenwerking met drie jaren. Beide organisaties hebben daarom pasgeleden een handtekening gezet onder een vernieuwd contract op het gebied van schoonmaak en dienstverlening. "Samen zetten we ons in om de zorgondersteunende dienstverlening binnen het kader van de Sociale Benadering verder in te vullen."

Hotelschoonmaakster deelt vuile kamers op TikTok

Hotelschoonmaakster deelt vuile kamers op TikTok

Dat je als hotelschoonmaakster soms bizarre situaties aantreft, wordt weer eens pijnlijk duidelijk uit de TikToks van (link: https://www.tiktok.com/@shantons7? text: Shannon target: _blank). In haar filmpjes deelt zij beelden van wat zij zoal tegenkomt tijdens het werk. En dat is soms even schrikken... *Ziet u de TikTok-filmpjes niet? Pas dan uw privacy-instellingen aan (scroll helemaal naar beneden) en geef TikTok toestemming*

Interclean Amsterdam Online Dag 2: Over handhygiëne en hotelschoonmaak

Interclean Amsterdam Online Dag 2: Over handhygiëne en hotelschoonmaak

De tweede dag van de Interclean Amsterdam Online, op woensdag 4 november, zat opnieuw bomvol leerzame en inspirerende sessies en presentaties. Met onder andere het <a href="https://servicemanagement.nl/healthcare-cleaning-forum-meet-kwaliteit-van-cruciale-hygiene-in-zorg/">Healthcare Cleaning Forum</a> in de ochtend. Maar ook met sessies over handhygiëne in het 'nieuwe normaal' en nieuwe hotelconcepten. Een samenvatting. Volg Service Management op LinkedIn:

Erik Maas (CNV): "Wegblijvende toeristen in Amsterdam bieden kansen...

Schoonmaakbedrijven die in de Amsterdamse toeristensector actief zijn, zouden hun schoonmakers in deze tijd moeten aansporen om een cursus Nederlandse taal te doen. "Er is geld, de coronacrisis is hèt moment om schoonmakers de kans te geven om een Nederlandse taal- of schrijftraining te doen", vindt Erik Maas van CNV Vakmensen.Volg Service Management op LinkedIn: