Hotelschoonmaakster deelt vuile kamers op TikTok

Hotelschoonmaakster deelt vuile kamers op TikTok

Dat je als hotelschoonmaakster soms bizarre situaties aantreft, wordt weer eens pijnlijk duidelijk uit de TikToks van (link: https://www.tiktok.com/@shantons7? text: Shannon target: _blank). In haar filmpjes deelt zij beelden van wat zij zoal tegenkomt tijdens het werk. En dat is soms even schrikken... *Ziet u de TikTok-filmpjes niet? Pas dan uw privacy-instellingen aan (scroll helemaal naar beneden) en geef TikTok toestemming*

Vaak hebben de housekeepers relatief weinig tijd voor het schoonmaken van de hotelkamers. Want tussen de check-out van de één en de check-in van de ander zit vaak slechts een paar uurtjes tijd.

@shantons7

As long as you're okay with checking in @ 8pm, then sure! Y'all don't understand what housekeepers go through. ##hotelworklife##HotwireHotelGoal

♬ Kiss Me More (feat. SZA) - Doja Cat

Stel je eens voor dat iedere gast er zó'n zwijnenstal (of in dit geval eerder een konijnenstal) van zou maken...

Sommige situaties zijn niet alleen heel vies, maar roepen ook héél véél vragen op. Wat is er met die taart gebeurd?

Gelukkig zijn er ook genoeg gasten die hun kamer wél netjes achterlaten. Shannon deelt een video van de 'ideale kamer'. Dus mocht je binnenkort in een hotel verblijven: laat je kamer zo achter om de housekeepers blij te maken.

@shantons7

Reply to @queenmarmar18 Sometimes we get rooms that are pre-prepped for us; things like this help out! ##TheSplashDance##shsks##NBCAnnieLive

♬ Lazy Sunday - Official Sound Studio

CSU en Hotel Casa veranderen studentenhuisvesting in hotel

CSU en Hotel Casa veranderen studentenhuisvesting in hotel

In Amsterdam is het flexibelste hotel van Nederland gevestigd. Acht maanden per jaar huisvest Hotel Casa 359 studenten en 159 reguliere hotelgasten onder één dak. De overige vier maanden is Casa een hotel met 518 kamers. Casa en schoonmaakpartner CSU zorgen er samen voor dat deze overgang in één dag plaatsvindt. De samenwerking werd onlangs verlengd tot in ieder geval 2024.

Interclean Amsterdam Online Dag 2: Over handhygiëne en hotelschoonmaak

Interclean Amsterdam Online Dag 2: Over handhygiëne en hotelschoonmaak

De tweede dag van de Interclean Amsterdam Online, op woensdag 4 november, zat opnieuw bomvol leerzame en inspirerende sessies en presentaties. Met onder andere het <a href="https://servicemanagement.nl/healthcare-cleaning-forum-meet-kwaliteit-van-cruciale-hygiene-in-zorg/">Healthcare Cleaning Forum</a> in de ochtend. Maar ook met sessies over handhygiëne in het 'nieuwe normaal' en nieuwe hotelconcepten. Een samenvatting. Volg Service Management op LinkedIn:

Erik Maas (CNV): "Wegblijvende toeristen in Amsterdam bieden kansen...

Schoonmaakbedrijven die in de Amsterdamse toeristensector actief zijn, zouden hun schoonmakers in deze tijd moeten aansporen om een cursus Nederlandse taal te doen. "Er is geld, de coronacrisis is hèt moment om schoonmakers de kans te geven om een Nederlandse taal- of schrijftraining te doen", vindt Erik Maas van CNV Vakmensen.Volg Service Management op LinkedIn:

Hotelschoonmaak nu en na corona: dit wordt het 'nieuwe normaal'

Hotelschoonmaak nu en na corona: dit wordt het 'nieuwe normaal'

Hotels zijn zich inmiddels druk aan het voorbereiden op het verwelkomen van gasten in de anderhalve meter-economie. Bij dat opstarten is het belangrijk te voldoen aan de hygiëne eisen en de 1,5 meter afstand te waarborgen voor personeel en gasten. Met het zichtbaar maken van de hygiënemaatregelen kun je als hotel het vertrouwen van gasten terugwinnen. Zoku, Corendon en EW Facility Services geven een kijkje in het 'nieuwe normaal' in hotelschoonmaak.Volg Service Management op LinkedIn: